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Overlay Schriftart


theplake

Erfahrenes Mitglied
#1
Hi Leut

Ich hab mir ein Overlay windows gebaut und dieses über meinen mmorpg prozess gelegt.
Ich lade das original ttf aus dem Font Ordner vom Spiel.
Code:
fontArray = Log_test.Properties.Resources.ttf_1;
                    dataLength = Log_test.Properties.Resources.ttf_1.Length;

IntPtr ptrData = Marshal.AllocCoTaskMem(dataLength);

                Marshal.Copy(fontArray, 0, ptrData, dataLength);

                uint cFonts = 0;

                AddFontMemResourceEx(ptrData, (uint)fontArray.Length, IntPtr.Zero, ref cFonts);

                PrivateFontCollection pfc = new PrivateFontCollection();

                pfc.AddMemoryFont(ptrData, dataLength);

                Marshal.FreeCoTaskMem(ptrData);

                ff = pfc.Families[0];
                font = new Font(ff, 15.75f, FontStyle.Regular);
Funktioniert auch alles wunderbar b

Allerdings sind weiße streifen um die einzelnen Buchstaben. Siehe Bild.Weiß einer wie ich die weg bekomme?
 

Anhänge

Spyke

Capoeirista
Premium-User
#2
Vielleicht hilft das bissl (unten die Antworten)
http://stackoverflow.com/questions/...border-on-a-windowless-application-in-c-sharp

If its a label or its a brush or pen, you need to change the Background property to Transparent
This is the inevitable side-effect of anti-aliasing. It only works when the background color is correct. When you rendered the text, the background was white. Making the text rendering engine draw pixels to blend from red/blue to white. Making those pixels starkly visible when the background isn't white. The workaround is to give up on anti-aliased rendering.
 
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