capturen + auflösung

Findest du häufig in Discos als Lichteffekt. Dann aber mit 20 Blitzen /s sodass man gar nicht richtig gucken kann. Alle Bewegungen wirken abgehackt, vielleicht kennst du es. Das liegt halt daran das dem Auge (und auch der Kamera) durch die Blitze die halben Bildinfos /s fehlen. Alles wirkt wie Zeitlupe.

Gibt es in AE auch als Effekt.


@XL1 Besitzer:

Du denkst also, bei 25 fps ruckelt es nicht? Tut es man doch! ;-)

Dein Auge ist 50 vom Film (Fernsehen) gewohnt und diese 25 scheinen ganz Anders zu sein.

Und wie gesagt ist das im Kino auch, sogar nur mit 24, aber dort wird das mit nem MotionBlur ausgeglichen. Das ist ein Faktor des sagenumwobenen "Kinolooks".
<b>
Habe nochmal ein Zitat ausgebuddelt:
</b>
Progressive scan

In modern times all the problems with fading phosphors have been solved. PAL and NTSC devices still output video as an interlaced signal, though. Although a couple of consumer and prosumer DV cameras like the Canon XL-1 claim to feature progressive scan of some sort, the PAL or NTSC output specifications still demand an interlaced signal from them. The difference here lies in that both upper and lower field were scanned at the same moment (often at the cost of resolution). Especially in PAL countries this is often used to get a 25-frames-per-second 'feel', approaching the 24 fps film look. True broadcast progressive scan though, is currently limited to High Definition Television. The progressive scan offered by DV camera's results in both fields being recorded at the same moment, but on playback on a TV the fields will still be displayed alternating.

c. by Creative Cow
 

Neue Beiträge

Zurück