Animation: objekte auflösen

Mumpitz

Grünschnabel
Hallo zusammen,

ich arbeite gerade an einer Animation die ein mathematisches Verfahren erklärt, darin enthalten sind viele Pfeile, die mehr oder minder animiert werden. Nun möchte ich das sich die Pfeile nacheinander als Animation auflösen und anschließend den Blickwinkel in der Szene ändern. Weiß jemand Rat, wie man am einfachsten so etwas anstellt?

Bin für jede Idee dankbar!
 
Es gibt eine Objekt-visibility die du animieren kannst.
Müsste bei den Objekteigenschaften mit dabei sein.

Hier mal ein Auszug aus der Max Hilfe mit dem Stichwort "Visibility Tracks"

Add Visibility Track controls when you can see an object. Visibility tracks can only be added to objects. You can create a visibility track by either animating the Visibility parameter in the Object Properties dialog or by selecting an object in the Track View Hierarchy and clicking Tracks menu > Visibility Tracks > Add. In both cases a visibility track, using a Bezier float controller, is created in Track View. The visibility track displays as a child of the object in the Track View Hierarchy.

Note: Right-click over an object in the viewports and select Properties to display the Object Properties dialog.

Warning: An object without mapping coordinates that is invisible at frame 0 will not ask for UVW Map coordinates at render time. The warning will display at the frame that the object becomes visible. This can stop a render midway, so make sure invisible objects at the beginning of your animation have mapping coordinates if necessary.
 
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